پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

آمادگی استان برای مقابله با موج ششم کرونا | ممنوعیت حضور کارمندان واکسن نزده از اول آبان

  • کد خبر: ۸۴۸۳۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
آمادگی استان برای مقابله با موج ششم کرونا | ممنوعیت حضور کارمندان واکسن نزده از اول آبان
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی گفت: محوریت مبارزه با کرونا بر مشارکت جهادی و مردمی است.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ چند روزی می‌شود اخبار منتشرشده در رسانه‌ها از آغاز موج ششم کرونا از ابتدا یا میانه آبان حکایت دارد؛ موجی که گفته می‌شود به‌احتمال زیاد خطرناک‌تر و قوی‌تر از ۵ موج گذشته است. بااین حال، استاندار جدید خراسان‌رضوی اعلام کرد که آمادگی کامل برای مقابله با موج ششم بحران کرونا را داریم، هرچند امیدواریم وضعیت به آنجایی نرسد که وارد موج جدید شویم.

یعقوبعلی نظری افزود: غافل گیری و پیشگیری نکردن در همه مسائل ازجمله موضوع کرونا بسیار خطرناک است و همه دستگاه‌های متولی و مسئول به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی حتما باید برای پیشگیری آمادگی کامل داشته باشند؛ البته در مشهد سطح بالای آمادگی‌ها در بحث واکسیناسیون، بیمارستان‌ها و دیگر موارد اورژانسی دیده می‌شود.

نیاز استفاده از ظرفیت مردم و بسیج

وی اضافه کرد: پیش بینی‌ها و آمادگی‌ها فوق العاده مؤثر است و در کنار آن از ظرفیت نیرو‌های مردمی و بسیجی هم نباید غافل شویم تا اگر وارد موج جدیدی شدیم، بتوانیم مانند ۵ موج قبلی به‌بهترین شکل ممکن از این ظرفیت استفاده کنیم.

تأکید مداوم بر واکسیناسیون

به گزارش وبدا، استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در صورت وقوع احتمالی موج ششم بحران کرونا، با استفاده از تجاربمان در ۵ موج قبلی با موج جدید مبارزه خواهیم کرد و در جلسات ستاد کرونا نیز همواره بر اولویت قراردادن موضوعات پیشگیرانه و در رأس آن‌ها افزایش سرعت واکسیناسیون تأکید می‌شود.
نظری تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت استانداری خراسان‌رضوی محور اصلی فعالیت‌ها روی کار‌های جهادی و مردمی است و قطعا با حضور و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها موفقیت دور از دسترس نیست.

ممنوعیت حضور و فعالیت کارمندان واکسن نزده از اول آبان

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از ممنوعیت ورود کارمندان واکسن نزده به محل کار از ابتدای آبان امسال خبر داد.
سیدجواد حسینی اظهار کرد: متأسفانه در روز‌های گذشته افزایش میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌ها را داشتیم که خودش زنگ هشدار است؛ تجربه نشان داده که دوسه هفته بعد از این وضعیت موج بعد آغاز شده است، هرچند امیدواریم این گونه نباشد.

واکسیناسیون ۷۵ درصد دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم

محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ۲۶۴ هزارو ۹۸۸ نفر از گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حوزه زیر پوشش که شامل ۷۵ درصد دانش آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم شهر‌های تابعه می‌شوند، نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نسخه جدید آسترازنکا در راه است

طبق تحقیقات گروه دانشمندان واکسن آکسفورد، نسخه جدیدی از واکسن آسترازنکا درحال توسعه است تا به طور خاص سویه دلتای کووید۱۹ را هدف قرار دهد.
براساس اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ نفر از هم‌وطنانمان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در همین روز نیز ۱۱ هزارو ۷۷۰ بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->